Uusi VPN-ohjelmiston versio sisälsi useita ongelmia, joita on korjattu eri ohjelmistojakeluun.
Jos olet etätöissä niin voit tarkistaa, toimiiko etäyhteys oikein ja että onko oikea yhteysprofiili käytössä seuraavasti:
Avaa työpöydältä Työkalut -kansio ja napauta sieltä auki VPN-kaveri. Odottele hetken aikaa kun ohjelma testaa yhteytesi.
Jos neliöt näkyvät vihreänä niin yhteys toimii. Tarkista myös että Profiili-kohdassa lukee SPK – HIGH SEC – 1198
Jos neliöt näkyvät punaisena niin tarkista onko uutta VPN-asennusta tarjolla. Voit tarkistaa sen seuraavasti:
Avaa työpöydältä Sovelluskeskus -kuvake ja tarkista löytyykö näkymästä OpenVPN – Hallinto – HighSEC
Jos tämä löytyy niin voit tuohon kuvakkeeseen napauttaa ja katsoa lukee Tila -kohdassa: Asennettu.
Jos Sovelluskeskuksesta ei löydy kyseistä pakettia ja VPN-kaveri näyttää punaisia neliöitä niin voit käydä laitteesi kanssa työpaikan verkon ulottuvilla (SPK – Wireless), jolloin laite pystyy nämä asennukset myös sen kautta lataamaan. Laitteella voi kestää 15 – 30 min työpaikan verkossa ennen kuin aloittaa näitä asentamaan.
Jos mikään edellä mainituista ei auta yhteyden saamisessa niin ota yhteys tuki@seutupalvelukeskus.fi